Concediu (aproape) in doi

RT Piatra Craiului 23-25 mai 2013

Ziua 1

Sau mai bine zis seara pentru ca am plecat noi doi, Irina si Vlad, din Bucuresti, dupa o mega-furtuna cu grindina pe alocuri si copaci cazuti. Cum de felul nostru suntem destul de norocosi, la Plaiul Foii am avut o vreme minunata, fara ploi samd. Ne-am asezat cortul unde mai fusesem si alta data, intre doua paraiase si de data asta nu a fost nici tipenie de om, poate si pentru ca era joi.

Ziua 2

De dimineata insa, am observat ca era o tipenie de caine langa cortul nostru. Mare, tanar si foaaaarte bland. Bagat in seama de mine (aka Irina – duuuh), a inceput sa topaie super simpatic de pe un mal (daca se poate numi asa) pe altul al paraului. Vlad s-a gandit sa il filmeze (da, stiu, nici mie nu mi-a venit sa cred) si a iesit asta…….

Evident ca am impartit micul dejun cu el si am plecat spre destinatia noastra. Pe drumul spre Zarnesti am luat 2 autostopisti (nu radeti) olandezi care trebuiau sa ajunga la gara in Zarnesti si ne-au spus pe unde au fost si ca isi doreau sa vada (de la distanta) un urs brun. Au fost dezamagiti ca nu au vazut niciunul…..no comment.

Asa…..dupa ce i-am dus la gara – si am cautat-o putin din cauza “festivalului” (a se intelege balci cu masinute busitoare) din centrul orasului din cauza caruia o gramada de stradute erau blocate – ne-am continuat drumul de unde incepe urcusul spre Cabana Curmatura – destinatia finala. Am lasat masina la fantana lui Bosorog….aaa Botorog si cu rucsacurile in spate am inceput sa urcam. Vremea favorabila pentru urcat pe munte, adica NU soare, nori si chiar un vanticel racoros.

1 2

Si si….am ajuuuns. Eram doar noi, cabanierul + familia (cred) si cei doi catei ai cabanei (bucuria mea). Am intrat in cabana, care arata foarte bine, ingrijita si curata, eram iar singurii pe acolo. Am luat pranzul cu pisica de acolo, creatura super simpatica, tot Vlad a vrut sa o pozam (stiu, nu imi vine sa cred 🙂 ). Si apoi am instalat cortul lui Stefan care spre surprinderea mea este foarte usor de ridicat.

1 2 3 4

Cazarea la cort este foarte ieftina, 10 lei / cort, ni s-au oferit si 2 locuri intr-o camera de 11 sau o camera de 3, camerele arata foarte bine, insa impatimiti de cort cum suntem, am preferat sa stam afara. Nu pot sa zic ca am inghetat de frig, insa aerul se simtea foarte rece, asa ca ne-am infofolit cu sacii de dormit. Am avut si doi paznici de nadejde, cei doi cuti imensi care au latraaaaat mai toata noaptea, insa eu tot sper ca de fapt au alungat niste potentiali mistreti…..ursi am inteles ca nu au in zona, poate le e lene sa urce 😀

1 2 3 4 5

Ziua 3

Desi ne-am dus la culcare devreme, nu ne-am trezit cu noaptea in cap, doar eram in concediu. Ne-am luat micul dejun din conservele pe care le-am carat in rucas si la dus si la intors, ca au fost prea multe, si ne-am pregatit sufleteste de urcat spre creasta. De dimineata au sosit multi alti cataratori, ca noi si nu numai. Unii s-au gandit sa se incurajeze cu cate o bere si ca sa il citez pe Vlad, “astia sunt dintr’aia care lasa cruci pe aici!”. Am ales varianta urcat pana la Varful Ascutit si coborat pe traseul Lehmann inapoi la cabana. Am urcat 2 ore si jumatate, am facut o bucata din creasta nordica si am coborat cam tot atat (by the way….timpul de pe marcaje 😛 )

123 Popas mic la refugiu, de imbracat si mancat Snikers, ne-am intalnit cu ceilalti oameni de la cabana (parca eram in statiune si ne intalneam cu vecinii de la acelasi hotel pe plaja), apoi am inceput sa escaladam creasta. Cel mai frumos traseu posibil dupa parerea mea, mai ales ca am vazut si o capra neagra :). Ne-am intalnit si cu “betivii” aproape pantofari care nu mai stiau cum sa coboare mai repede si dupa ce am facut o bucata destul de mare din creasta, am coborat pana la cabana si pe drum ne-am decis sa strangem si sa coboram de tot.

4 1 2 3 4 5 6Coborarea am facut-o prin prapastiile Zarnestilor, a durat cam vreo 2 ore de la cabana pana la masina, destul de solicitant, NU l-am face si invers 🙂

Am plecat spre Bucuresti fericiti, cu multe poze, amintiri frumoase si o febra musculara de toata frumusetea si cu ideea ca ne-am intoarce oricand sa facem din nou creasta nordica, asta ca sa il linistim pe Stefan :).